Operation Kungsörn - Order till befälhavere (Röd)

Användarvisningsbild
Junior
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL: MIP

Re: Operation Kungsörn - Order till befälhavere (Röd)

Inlägg av Junior » 04 apr 2017, 22:38

Yes - typish!
/ Junior

Löwe
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Löwe » 06 apr 2017, 16:51

Det verkar som att jag blir ensam MIG ikväll så får försöka lösa uppdraget på bästa sätt. Förhoppningsvis så kan avvisa eller skjuta ner minst en fiende idag. :D
En fråga angående gränspatrulleringen:
Kommer jag få höjdangivelser av STRIL eller ska jag bestämma själva vilken höjd jag ska gå på. Gissar på att Viggarna kommer att gå ganska lågt så vill inte ligga allt för högt upp utifall de kommer.
Sen undrar jag hur jag ska förhålla mig till gränsen. Ska jag se att med alla möjliga medel inte korsa gränsen eller spelar det ingen roll så länge jag inte går bananas och flyger in flera mil innanför gränsen?

Användarvisningsbild
Foxmaner
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL: Eskil Brännerud

Inlägg av Foxmaner » 06 apr 2017, 16:57

ROE är viktigt detta uppdrag. Så länge inte någon röd eller blå flyger över på fientligt territorium så får man INTE skjuta ner dom, om man korsar gränsen så räknas det som en krigshandling.

Ni får välja själv hur ni vill att jag ska göra. Jag kan antigen styra er helt. Eller så kan jag bara rapportera vart fiender finns och så får ni göra en egen bedömning. Jag kan hjälpa dig Löwe med att inte flyga över gränsen om du vill :)

Rob
Moderator
Moderator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Rob » 06 apr 2017, 17:23

Jag kan annars flyta med löwe i en f5a
Bild
Umm , Yeaaah , about that ... How about... No ?

Löwe
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Löwe » 06 apr 2017, 17:34

Foxmaner skrev:
06 apr 2017, 16:57

Ni får välja själv hur ni vill att jag ska göra. Jag kan antigen styra er helt. Eller så kan jag bara rapportera vart fiender finns och så får ni göra en egen bedömning. Jag kan hjälpa dig Löwe med att inte flyga över gränsen om du vill :)
Jag kan ratta in mig på Nalchik-fyren annars och mäta avståndet till gränsen därifrån och hålla mig där.
Så vi kan hålla oss till att du bara rapporterar in fiender när de väl kommer.
Rob skrev:Jag kan annars flyta med löwe i en f5a
Vill du hålla mig sällskap så får du gärna göra det. Men behövs du på annat håll så kan jag köra själv också. :)

Skriv svar