Georgia On My Mind 06 - Deja-Vu (30 maj)

Exempelvis uppdrag, träningar etc.
M4u3N
rank2
rank2
Reactions:
Namn IRL:

Re: Georgia On My Mind 06 - Deja-Vu (30 maj)

Inlägg av M4u3N » 31 maj 2019, 14:11

Debriefing
Gypsy 1-3, F/A-18 Hornet, DEAD
Händelseförlopp
Starta Stennis, flög ut, holdingpattern, därefter slog ut målen på WP 2-3, flög hem, alla landade på båten
Vad var bra?:
Vingen bra som lead, bra comms i gruppen.
Vad var dåligt och hur kan vi förbättra detta?
Hade själv lite dålig koll på de andra gruppens position samt vad de gjorde. Lite rörigt dels att vi prata TS och vingen och vi andra inte hörde på SRS. Även själva radio kommunikationen på SRS pratade flera i munnen på varandra kring båten.

Feedback på uppdraget:
Kul uppdrag och väl genomfört alla. Bra briefing som inte blev för lång. Märks att Bankler lagt ner mycket tid på detta och kändes verklighetstroget!

Mauritz var king som AWACS / Airboss!

Det är coolt med 8 plan på båten, men tiden det tar för att få upp alla tycker jag personligen inte är värt det. Jag tomgångsbrände 1000pounds på båten och sen fanns risk att båten skulle despawna pga av tiden innan vi han lyfta. Jag förordar en carrier per 4grupp. Sen kan man ha ett coolt holdingpattern eller något isf.

Sen är tycker jag att ren flygning är kul så hade önskar att man lade carrierns längre ut. Då kanske man blir tvungen lufttanka på vägen hem för att klara det.

Skit kul uppdrag men tyvärr förstörde rubberbanding mycket av upplevelsen. Att vi var 15 plan i Pattern kunde jag inte titta ut på pga av rubberbandingen blev man tvungen att hålla koll på gruppen så man inte körde in i någon. Men inte mycket göra åt det nu

Väldigt seriöst kul uppdrag så stort tack till Mr NAVYOPS Bankler 😀
Screen_190530_222416.png
Liten loose formation in pattern
Screen_190530_222416.png (745.87 KiB) Visad 165 gånger
Senast redigerad av M4u3N 01 jun 2019, 13:58, redigerad totalt 1 gång.
DCS - Plug and w8

deadmeat
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL: Martin

Inlägg av deadmeat » 31 maj 2019, 16:11

Debriefing
Slugger 1-1, F/A-18C, DEAD/Package lead

Händelsförlopp
As fragged! :D

Vad var bra?:
Alla deltagares insatser! Det är fantastiskt att se det som varit teori och långa diskussioner ge bästa möjliga resultat i alla viktiga avseenden.

En extra eloge till flight leads och Mauritz, jag kände verkligen att ni hade koll på er respektive del vilket gjorde mitt jobb väldigt lätt och smidigt.

Special thanks to 132nd for joining us and providing excellent CAP!

Tekniska grejer. Rubberbanding var läskigt ibland. Blev krock mellan mig och Bankler under uppstart. Otur att Airboss fick SRS-strul under inspawningen, men det löstes ändå efter bästa förmåga tycker jag.

Feedback på uppdraget:
Kul uppdrag, tack Bankler! Uppdraget eskalerade från en "liten städar-DEAD" till en amerikansk show of force mot ryssen som är inne med fingret i någon annans syltburk. :lol:

Användarvisningsbild
Vingen
rank4
rank4
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Vingen » 31 maj 2019, 20:55

Debriefing
Gypsy 1-1, F/A-18 Hornet, DEAD.
Händelsförlopp
-As fragged. Förutom att vi skippade luft-tankningen, eftersom vi hade tillräckligt med soppa.
Vad var bra?:
-Bra o kul mission. Bra sammanhållning i våran flight. Mycket bra comms ifrån alla. Väldigt duktig STRIL/Marshall. Nice med 16 plan o att 132:a var med. Bra fluget alla, Case I procedurerna gick mycket fint!
-N/A
Feedback på uppdraget:
-Tycker uppdragets rolighets-faktor uppvägde allt strul o väntande på båten. Mycket klar o utförlig briefing. Gillar skarpt sådana uppdrag. Tack Mauritz för ATC! Tackar så mycket Bankler o deadmeat för mission-skapande, Salute! ;).
Bilder:
-
d.png
d.png (1.08 MiB) Visad 173 gånger

Skriv svar