ThT Operation Pig Point

Exempelvis uppdrag, träningar etc.
deadmeat
rank1
rank1
Reactions:
Namn IRL: Martin

Re: ThT Operation Pig Point

Inlägg av deadmeat » 06 dec 2018, 23:40

Debriefing
Python 1-2, F/A-18C, TARCAP

Händelseförlopp
As fragged. Nerskjuten vid merge av MiG-29.

Vad var bra?:
Fint upplägg, spännande uppdrag rakt igenom och väl fluget av alla tycker jag! När vi pushade mot vår CAP-point såg det rätt mäktigt ut under oss.

Vad var dåligt och hur kan vi förbättra detta?
Kanske fundera på att begränsa aggressiviteten hos röda faran / b styrkan? :) Med air-respawn blir det lite väl mycket action på kort tid. Värt att tänka på att F-18 ej har annant än STT på sin radar och är i allmän early access, så den är inte så väldans överlägsen i dagsläget. Kanske begränsa till runway-start för att ge lite andrum?

TACAN på Stennis verkade inte funka för någon i Python-flight.

Feedback på uppdraget:
Tekniskt riktigt najs, gillar verkligen att se tanker-tracks, CAP-tracks etc.

DeadEnd
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL: Clas

Inlägg av DeadEnd » 07 dec 2018, 00:43

Angående TACAN och ICLS.

I mission editorn så ska man ju slå igång dessa för fartygen eller tankern. Detta brukar ligga i uppdraget, och jag har kollat de uppdrag jag har tillgång till. MEN det som blir fel är att rätt enhet inte pekas ut ordentligt - och DÅ fungerar inte TACAN eller ICSL som den ska...
Därför fungerar inte TACAN.png
Ser det ut så här fungerar det inte, notera "" och ingen UNIT vald.
Därför fungerar inte TACAN.png (116.11 KiB) Visad 42 gånger
Notera att advanced waypoint action visserligen är ditlagd MEN att UNIT inte valts korrekt (NOTHING vilket ger "" i listan). Detta har hänt i ett flertal uppdrag, det är väldigt lätt att glömma/missa denna detalj!

Nedanstående bild visar när det är korrekt.
Så här ska det se ut.png
Korrekt vald UNIT
Så här ska det se ut.png (90.62 KiB) Visad 42 gånger
Notera att det nu står enhetens namn inom dubbelfnuttarn (jaja, citationstecken) "LHA_Tarawa"

ps.
Överlag är det väldigt bra om man namnger sina enheter redan då man sätter ut grejorna, det blir väldigt mycket enklare att felsöka och få överskådlighet då.
ds.
--- Far o flyg! ---

Pocket
rank5
rank5
Reactions:
Namn IRL: Joakim Johansson

Inlägg av Pocket » 07 dec 2018, 10:02

Debriefing
Red1-2, MIG29A, Stöka till det för blå

Händelsförlopp
Första starten från AliBabbaGhandanånting. Tog oss ner mot Pig Point. Vår stril ledde oss bra, men jag hittade aldrig nåt, jag har nog missuppfattat hur radarn funkar...
Blev nerskjuten
Air start, blev nerskjuten
Air start, RTB, kanade av banan, dog.

Vad var bra?:
Vår Stril, mina Mig29-martyrer. Det var väl också bra att jag inte kunde min sak bättre för då hade nog ingen blå kärra kommit hem igen.

Vad var dåligt och hur kan vi förbättra detta?
Jag tycker inget från röd synpunkt var direkt dåligt förutom mitt eget agerande.

Feedback på uppdraget:
Jämfört med hur det brukar vara i ett Coop-uppdrag (@Bankler vi har sällan röd B-styrka) så upplever jag att det blev tunga förluster för blå sida. Förra gången tappade blå sida EN F18, men då hade vi ingen mänsklig Stril. Det gjorde stor skillnad. Kan nog instämma med Bankler att airstart gjorde det väldigt tufft för blå sida.
Från röd sida har jag inga synpunkter om målet för oss var att göra det jobbigt för blå. Hur uppdraget i övrigt var byggt har jag inga synpunkter på då jag inte satte mig in i det, men som vanligt är Översten en fena på Briefing och att göra uppdrag. Dock tror jag nog att det blev lite väl intensivt iom airstart på det relativt korta avståndet.

Bilder:
VR, så ni får föreställa er:

"pipipipipipipipipipip!"
"Failure, Warning, Fire"
"Jorden snurrar fort och kommer närmare"
"Brand, rök"
"Död och elände"

"pipipipipipipipipipip!"
"Failure, Warning, Fire"
"Brand, rök"
"Död och elände"

"pipipipipipipipipipip!"
"Failure, Warning, Fire"
"Brand, rök"
"Död och elände"

"pipipipipipipipipipip!"
"Failure, Warning, Fire"
"Brand, rök"
"Död och elände"
Oculus VR, Thrustmaster Warthog HOTAS, Saitek pro pedaler, Gametrix Jetseat.
AV8B, AJS37, F/A18, Spitfire, M2000C, L39C, Mig15, FW190 D-9, Mi8, UH-1H, A10C, P51D, KA50, F86, Yak 52, FC3.
Normandy+WWII AP.
Persian Gulf
Combined Arms.

Skriv svar