Frånvaro

Här postar vi sådant som inte passar in ovan.
Användarvisningsbild
SE-FLA
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL:

Re: Frånvaro

Inlägg av SE-FLA » 05 feb 2018, 15:44

Slut på lungn och ro - jag är åter från min frånvaro, utvilad och redo för 2.5 :-)
AJS37, A10-C, Ka-50, SA342, SU-25T, M-2000C, UH-1H, F15-C, TF-51D, SU27, L-39
Oculus Rift VR
Thrustmaster HOTAS Warthog stick and throttle
MFG Crosswind pedals
Wheel Stand Pro - Super Warthog
(OpenTrack IR)

Brink
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Brink » 05 feb 2018, 20:03

Välkommen tillbaka!

Men du kan ha missat rushen, tror att folk redan tröttnat på 2.5. I alla fall om man ska dra några förhastade slutsatser baserat på antalet besökare på vår TS. Men det finns ju som tur är singleplayer (jippi). :roll:

Men snart kommer Hornet, då blir det fart på det hela. I typ två veckor... ;)
Senast redigerad av Brink 05 feb 2018, 22:33, redigerad totalt 1 gång.
Förväxla aldrig min personlighet med min attityd. Min personlighet är den jag är. Min attityd beror på vem du är.

Pocket
rank4
rank4
Reactions:
Namn IRL: Joakim Johansson

Inlägg av Pocket » 05 feb 2018, 22:26

Jag har inte ens börjat. Men låter oroande att du säger så Brink...

Brink
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Brink » 05 feb 2018, 22:32

Äh! Det är bara jag som är grymt flygsugen.

Äntligen fått mer tid för den här verksamheten, bl.a. tack vare kraftig neddragning på resandet i tjänsten. Men det blir mest ensamflygning då det är lite tunnt med virtuella piloter i luftrummet.

Jag är bara en bitter gammal man... Jag är också lite begränsad i mitt sätt att använda datorn, jag flyger bara och bryr mig inte om sådant som PUBG (vad det nu är) och annat.
Förväxla aldrig min personlighet med min attityd. Min personlighet är den jag är. Min attityd beror på vem du är.

Användarvisningsbild
Justin Case
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Justin Case » 05 feb 2018, 22:46

Jag ser 0 inlägg från Brink i Onlinetråden - DCS eller liknande medium från senaste tiden, annonsera att du tänker flyga!

Du är alltid snabb att dra slutsatser Brink, ta det lugnt så ska du se att mycket löser sig.
Svaret på din fråga är antagligen "AKT POS / UT" eller *NAV, EGI och slutligen EAC.

Brink
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Brink » 06 feb 2018, 07:19

Det är min evighetsförkylning som spökar.

När jag inte kan träna, och har en massa tid över, börjar jag klättra på väggarna. Så fort förkylningen släpper så löser det sig med all onödig överskottstid...

Användarvisningsbild
Översten
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL: Emil

Inlägg av Översten » 06 feb 2018, 10:12

Säger man till på onlinetråden brukar det vara nån som vill flyga :)
"Håll spaken still så kommer helikoptern stå still"

Brink
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL:

Inlägg av Brink » 06 feb 2018, 11:40

Jag vet exakt hur jag kommer göra framöver.

Det absolut första jag måste lösa är att kunna vara värd för en session, när det är löst så kommer jag bjuda in alla andra till att tillsammans med mig metodiskt träna olika moment i Hornet.

När jag väl kan agera server så blir det mer naturligt att bjuda in alla övriga medlemmar - till att starta/landa på land/hangarfartyg under olika förutsättningar, navigation, formationsflygning, olika vapensystem, taktik med mera, med mera. Då får den som vill hänga på.

En varning dock - jag tycker om att göra saker metodiskt och efter en plan. Det ligger inte i min natur att skjuta på saker innan jag tränat upp grundläggande förmågor som att flyga kärran. Inte heller är jag mycket för att hoppa runt bland modulerna så ni kan (från min sida) förvänta er 100% fokus Hornet under låååång tid framöver.

Och som sagt, mitt gnäll bottnar i (för tillfället) för mycket tillgänglig tid i kombination med för få lekkamrater som bara spontant och vid exakt rätt tillfälle finns på TS just när jag vill ha er där.

Användarvisningsbild
Översten
Donator
Donator
Reactions:
Namn IRL: Emil

Inlägg av Översten » 28 mar 2018, 22:23

Hej vänner,
Det är med blandade känslor jag meddelar att min HeliSki säsong nu dragit igång. Det innebär att jag flyger enbart IRL och är bortrest en längre period! Det innebär att jag kommer vara frånvarande från DCS, IL2 etc under en längre period fram till i Maj. Både ni och jag vet att jag kommer sakna MA så pass att jag lär komma in på TS emellanåt. Lovar skicka nån fin fjällbild på discord. Så länge flyg lugnt och på återseende.

//Polkovnik

PS kom ihåg
"It's Normal"
"Håll spaken still så kommer helikoptern stå still"

Användarvisningsbild
Junior
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL: MIP

Inlägg av Junior » 30 mar 2018, 09:52

Översten skrev:
28 mar 2018, 22:23
Hej vänner,
Det är med blandade känslor jag meddelar att min HeliSki säsong nu dragit igång. Det innebär att jag flyger enbart IRL och är bortrest en längre period! Det innebär att jag kommer vara frånvarande från DCS, IL2 etc under en längre period fram till i Maj. Både ni och jag vet att jag kommer sakna MA så pass att jag lär komma in på TS emellanåt. Lovar skicka nån fin fjällbild på discord. Så länge flyg lugnt och på återseende.

//Polkovnik

PS kom ihåg
"It's Normal"
Kanns ju ganska daligt tajmat Oversten. Jag har precis installerat DCS pa min nya dator. Premiarflyger nu... :?
/ Junior

Skriv svar