Debriefing DCS

Digital Combat Simulator
Användarvisningsbild
Justin Case
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL:

Re: Debriefing DCS

Inlägg av Justin Case » 29 okt 2018, 23:16

Screen_181028_232344.png
Screen_181028_232344.png (1.24 MiB) Visad 258 gånger
Ibland är det lätt att glömma hur dåligt Hornet bromsar i låg fart, känns lite överdrivet. Det blev en cool bild i alla fall.
Svaret på din fråga är antagligen "AKT POS / UT" eller *NAV, EGI och slutligen EAC.

DeadEnd
rank3
rank3
Reactions:
Namn IRL: Clas

Inlägg av DeadEnd » 30 okt 2018, 13:07

Om bromsen skulle vara konstant kraft vore det en konstant deacceleration och farten skulle minska snabbt på slutet. Vi vet alla hur det känns i en bil om man stampar bromsen i låg fart. F18 är inte korrekt - ännu! Trodde det skulle vara fixat i somras...
--- Far o flyg! ---

Användarvisningsbild
Rivvern
Administrator
Administrator
Reactions:
Namn IRL: Daniel Holst
Kontakt:

Inlägg av Rivvern » 15 mar 2019, 08:17

Hade en häftig flygning med Muppet igår.

Jag pilotade han satt som RIO. Vi startade på Stennis som befann sig en bit utanför Batumi. Vi gick mot fiendeland men vid kusten blev vi upplåsta av ett fartyg. SAM launch! Det blev turn and burn en stund sedan vände vi åter nosen mot norr.

Fick kontakt med 23or. Vi låste upp och avfyrade en Phoenix. Splash. Fortsatte djupare in i fientligt luftrum. Nästa phoenix offrade vi på ett civilt passagerarplan. Hoppsan. Sedan gick vi ännu djupare in. Kontakt, Tu22 Backfire på nosen flankandes höger. Muppet fipplade med robotarna. Till slut fick han ordning påt och sköt ner fnskapet.

RTB bränsle 6000. På väg ut ur fiendeland blir vi påhoppade av en MiG23a. Han skjuter en robot mot oss. Vi går defensive. Jag flyger och Muppet behåller eyes on samtidigt som han fäller chaff and flare. Efter en stund släpper banditen.

Vi tar oss hem och påbörjar landning på carriern med mindre än 1000 bränsle. Första försöket var ganska bra men blir ändå en bolter. Andra försöket testar jag spoilern, JÄVLAR, vi är påväg att störta! Avbryt, Avbryt!. Bolter bolter bolter. Tredje försöket och motorerna försöker suga i sig ångarna ur tankarna. Försöker hålla hastigheten och FPV på fartygsdecket. Vi sätter i däcket och kroken krokar i! Puh!
Bild
BBBBBBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTT
BildBildBild

Skriv svar