Vad händer näst?

Knugen
Moderator
Moderator
Reactions:
Namn IRL: Daniel

Vad händer näst?

Inlägg av Knugen » 04 jun 2018, 16:29

Hej!

Med denna post vill vi lägga fram vägen för F23 'Viking' inom den närmsta framtiden.

I denna initiala fas lär sig fortfarande samtliga medlemmar att använda Horneten, och då vi alla behöver lära oss att krypa innan vi lär oss att gå kommer vi till en början att fokusera helt på träningsverksamheten. Vi hoppas och tror att vi kan dra igång med egna uppdrag inom ett par veckor, och att vi då har nått en acceptabel lägstanivå inom gruppen, dels inom kunnande om planet och dess system men minst lika viktigt om de procedurer vi ska använda oss utav.

För detta syfte vill jag tipsa om de två pass Justin kommer att hålla i, imorgon och på onsdag, där hangarfartygsprocedurer kommer avhandlas. Mer information här och här.

På ämnet uppdrag så vill vi också klargöra hur vi kommer fungera, rent organisatoriskt. Samtliga medlemmar är välkomna och uppmuntrade att skapa och hålla i uppdrag, både på och utöver våra dedikerade kvällar. Vi kommer eventuellt gå ut med mer riktlinjer för hur vi vill att F23-uppdragen ska utformas. Utöver uppdrag är alla välkomna att bidra med förslag för förbättringar inom F23. Undertecknad och Jaeger är Administratörer för F23 Vikings och har sista ordet.

Slutligen så vill vi uppmuntra samtliga att verkligen ta vara på den fantastiska kunskap vi har inom MA. Desto snabbare vi lär oss, desto snabbare kan vi komma igång med att flyga riktigt roliga uppdrag. Var inte rädd att fråga - ingen kan allt men alla kan något.

Rob
Moderator
Moderator
Reactions:
Namn IRL:

Re: Vad händer näst?

Inlägg av Rob » 04 jun 2018, 17:46

Som Knugen skriver . Har ni frågor eller att ni vill samöva på något som ni inte har riktigt koll på .
Sträck ut handen för ni kommer få hjälp !
Bild
Umm , Yeaaah , about that ... How about... No ?

Gibby
rank2
rank2
Reactions:
Namn IRL: William

Re: Vad händer näst?

Inlägg av Gibby » 04 jun 2018, 18:04

Jag bidrar gärna också med den lilla kunskap jag har :lol:
Är det Fille, eller är det Splash?

Skriv svar